MES Famílies _ Xerrades

Sol·licita més informació

    Xerrades de Pedagogia Sistèmica per a famílies

    Coordinació pedagògica: Reyes Font i Pilar Farràs

    L’Associació MES difon, dóna a conèixer i aprofundeix en la mirada sistèmica. Fa 15 anys, es va començar a estendre aquesta mirada en el món educatiu, sobretot a mestres, educadors socials i en l’àmbit de la salut i l’acompanyament. Ara pensem i sentim que poder fer arribar aquesta mirada a les famílies, a través de diàlegs, xerrades i tallers realitzats per professionals de l’associació, pot ser una eina molt útil en l’acompanyament del creixement i l’educació dels nostres fills i filles. Des de la comprensió que ofereix donar una mirada sistèmica a allò que succeeix, volem atendre totes les dimensions de l’ésser humà per poder crear contexts de benestar.

    Programa: cartell-MES-famílies

    Els tallers i xerrades són propostes i s’adaptaran a les necessitats i demandes de cada grup en durada i continguts.
    Preu: S’adaptarà el pressupost a cada demanda específica.
    Espai: Va a càrrec de l’entitat que organitza la xerrada o taller. (Les mesures sanitàries actuals dificulten l’accés a l’ús dels espais escolars per a les famílies; estem buscant locals per tal de poder oferir les propostes d’espais de cura i confiança mensuals).

    Informació: formaciofamilies@mesistemic.cat

    Xerrades

    Trobades que sorgeixen de la necessitat de conversar sobre  temes concrets que sovint afloren en la vida familiar. Creant un espai per aprendre i créixer en un moment de la vida que està farcit de preguntes.
    Proposta d’una sola sessió d’1,5 h o d’una sèrie de sessions i conduïdes per l’equip de persones formadores de l’Associació.
    Aquestes són algunes de les propostes; si sentiu curiositat per alguna altra temàtica també fem xerrades sota demandes concretes que ens podeu proposar.

    Proposta de xerrades:

    Com ens mouen les emocions? Com les vivim i responem com a adult@s a les emocions que expressen els nostres infants? Conversarem sobre com afecten les nostres emocions als nostres fills i filles. Dinàmiques emocionals del sistema.

    Que són els límits? Què entenem com a límit en l’àmbit personal i familiar? Com ha estat la nostra vivència amb els límits com a fills i filles. Etapes evolutives i límits. Els límits com a necessitat vital per a la convivència i per a la vida.

    Que ens passa quan la realitat de la criança ens mostra quelcom diferent d’allò que havíem projectat i desitjant. Quan el dia a dia ens desmonta la fantasia de les nostres expectatives a nivell familiar, escolar i social.

    Els rituals existeixen des de temps immemorials i en les cultures més connectades a la terra encara s’hi celebren. Parlarem i compartirem sobre la importància i la manera de recuperar els rituals en les famílies i els espais d’acompanyament. Com elaborar símbols i ancoratges que ens recordin que formem part d’una comunitat de vida.

    La parella és més que dues persones. Són dues persones amb les seves històries i els seus sistemes que es troben i creen una relació. Per fer créixer aquesta història és important cuidar i mantenir la flama de l’esperit de la relació.
    Amb l’arribada dels fils i filles els sistema creix i cada persona ha de reubicar-se i trobar el seu lloc. Que significa tenir cura dels infants sense oblidar-nos de seguir cuidant l’esperit propi i el de la parella?

    Viure i morir com dues cares de la mateixa moneda; com i quan parlem de la mort i com acompanyem els processos de dol.

    La germandat com un repte del viure per aprendre a repartir l’amor i l’abundància dels pares.

    Una època de canvi i evolució necessari per als fills i filles. Un moment de cerca de la pròpia identitat personal.
    Com acompanyem aquest tram per créixer plegats com a família. Llums, ombres i miralls de l’acompanyament en aquesta etapa.

    Vivim en una societat diversa i plural on cada cop existeixen més realitats familiars. Compartirem aquesta diversitat familiar i també com situar-nos en un bon lloc quan construïm una nova família. Diversitats familiars; quin és el meu lloc?

    L’arribada dels fills i filles fa recol·locar el sistema. D’alguna manera trenca el sistema de la parella i l’amplia creant un nou sistema. Com ha sigut l’arribada de cada fill@, moment vital, un infant és des que és projectat i desitjat.

    Formar una família requereix visitar la pròpia. Com hem sigut com a fills o filles? Com ha estat la nostra relació amb els nostres pares? Quin és el model que hem tingut de paternitat i maternitat? Quin model de família prenem per a formar la nostra?

    La família és un sistema que deixa els seus fills i filles a un sistema més gran. Confiança, dol, permís. Que espero de l’escola? Quin és el meu ideal d’escola? Quin permís dono als meus fills o filles per anar a l’escola, aprendre i extreure’n valors.

    El moment de triar escola és una gran decisió per a les famílies i sabem que és un moment important. Segurament hem sentit a parlar de teories amb diversitat d’opinions. Com a mares i pares moltes vegades no tenim els coneixements pedagògics per diferenciar quina escola esdevé la millor per a la nostra manera d’educar. (Especial per a escoles bressol).

    Jugar amb els fills i filles; com ho fem des de l’adult respectant el nostre lloc, deixant sortir el nostre infant interior, respectant-nos en el moment vital de cada estona per poder ser autèntics. El llenguatge simbòlic, la creació de narratives, els contes.

    Les etapes evolutives, els septennis i el que és fenomenològic en el desenvolupament dels nostres fills i filles.